Ikonka innowacji Szczypta wiedzy szefa kuchni

Szczypta wiedzy szefa kuchni

„A jednak moja ulubiona knajpa”

Autorzy_rki: Fundacja Allergia
Miejsce testowania: Przedstawiciele branży gastronomicznej 
Czas: 2023 r.

Pracownicy gastronomii z uwagi na niski poziom świadomości i wiedzy o alergiach pokarmowych, często nie zdają sobie sprawy
z konsekwencji, jakie ponoszą ich klienci, w wyniku źle oznaczonego menu, czy zanieczyszczonych alergenem posiłków.

„Szczypta wiedzy szefa kuchni” to zbiór informacji o alergenach, checklista ułatwiająca składanie zamówień, ścieżka postępowania w sytuacji zgłoszenia reakcji alergicznej. Obejrzyjcie także pięć krótkich filmów, w których występują popularni aktorzy i postaci ze świata kulinarnego. Opowiadają oni o zagrożeniach wynikających z nieprawidłowych oznaczeń alergenów i nieprawidłowej obsługi osób z alergiami w gastronomii.

Dla klientów z alergiami pokarmowymi, którzy będą mogli w bezpieczny sposób korzystać z oferty lokali gastronomicznych.

Właściciele, osoby zarządzające lokalami gastronomicznymi.



Pracownicy
gastronomii, w tym kelnerzy, kucharze, menedżerowie restauracji;

krok po kroku

Jak to zrobić?

Wiedza

Zapoznaj się z materiałem – przekaż go swoim pracownikom, dobrą praktyką jest organizacja szkoleń aktualizuj na bieżąco składniki i alergeny w menu w swojej restauracji.

Checklista

Aby ułatwić klientom z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi, składanie zamówień, przygotuj dedykowaną checklistę.

Wykaz

Przygotuj skrócony wykaz składników i alergenów, najlepiej umieścić go w postaci tabeli w menu

Aktualizacja

Dbaj o to aby lista składników i alergenów w twoim lokalu była aktualna.

Wzrosła świadomość zagrożeń, jakie niesie za sobą spożycie alergenów przez osoby uczulone.

Osoby biorące udział w testowaniu planują wprowadzić zmiany w swojej działalności.

Wzrósł poziom wiedzy na temat ryzyka kontaminacji (zanieczyszczeń krzyżowych żywności).

Dzięki filmikom przygotowanym, w bardzo atrakcyjnej formie, istnieje możliwość szerokiego dostępu do podstawowej wiedzy o potrzebach klientów z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi.

Powiązane innowacje

Pamietaj o

Niezbędne jest aktywne uczestnictwo pracowników gastronomii w procesie szkolenia.

Prowadzeniu regularnych aktualizacji instrukcji w miarę pojawiania się nowych przepisów i wiedzy na temat alergii i zamienników alergizujących produktów.

Jeżeli klient wymaga udzielenie pomocy wskutek silnej reakcji alergicznej, może poprosić Cię o pomoc w podaniu adrenaliny, którą ma przy sobie. Możesz przygotować się na taką możliwość już teraz – obejrzyj film „Klik ratuje życie”.

Produkty