Szczypta wiedzy szefa kuchni
„A jednak moja ulubiona knajpa”
Autorzy_rki: Fundacja Allergia
Miejsce testowania: Przedstawiciele branży gastronomicznej
Pracownicy gastronomii z uwagi na niski poziom świadomości i wiedzy o alergiach pokarmowych, często nie zdają sobie sprawy
z konsekwencji, jakie ponoszą ich klienci, w wyniku źle oznaczonego menu, czy zanieczyszczonych alergenem posiłków.
„Szczypta wiedzy szefa kuchni” to zbiór informacji o alergenach, checklista ułatwiająca składanie zamówień, ścieżka postępowania w sytuacji zgłoszenia reakcji alergicznej. Obejrzyjcie także pięć krótkich filmów, w których występują popularni aktorzy i postaci ze świata kulinarnego. Opowiadają oni o zagrożeniach wynikających z nieprawidłowych oznaczeń alergenów i nieprawidłowej obsługi osób z alergiami w gastronomii.
Dla klientów z alergiami pokarmowymi, którzy będą mogli w bezpieczny sposób korzystać z oferty lokali gastronomicznych.
Właściciele, osoby zarządzające lokalami gastronomicznymi.
Pracownicy gastronomii, w tym kelnerzy, kucharze, menedżerowie restauracji;
krok po kroku
Jak to zrobić?
Wiedza
Zapoznaj się z materiałem – przekaż go swoim pracownikom, dobrą praktyką jest organizacja szkoleń aktualizuj na bieżąco składniki i alergeny w menu w swojej restauracji.
Checklista
Aby ułatwić klientom z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi, składanie zamówień, przygotuj dedykowaną checklistę.
Wykaz
Przygotuj skrócony wykaz składników i alergenów, najlepiej umieścić go w postaci tabeli w menu
Aktualizacja
Dbaj o to aby lista składników i alergenów w twoim lokalu była aktualna.
Wzrosła świadomość zagrożeń, jakie niesie za sobą spożycie alergenów przez osoby uczulone.
Osoby biorące udział w testowaniu planują wprowadzić zmiany w swojej działalności.
Wzrósł poziom wiedzy na temat ryzyka kontaminacji (zanieczyszczeń krzyżowych żywności).
Dzięki filmikom przygotowanym, w bardzo atrakcyjnej formie, istnieje możliwość szerokiego dostępu do podstawowej wiedzy o potrzebach klientów z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi.
Powiązane innowacje
Pamietaj o
Niezbędne jest aktywne uczestnictwo pracowników gastronomii w procesie szkolenia.
Prowadzeniu regularnych aktualizacji instrukcji w miarę pojawiania się nowych przepisów i wiedzy na temat alergii i zamienników alergizujących produktów.
Jeżeli klient wymaga udzielenie pomocy wskutek silnej reakcji alergicznej, może poprosić Cię o pomoc w podaniu adrenaliny, którą ma przy sobie. Możesz przygotować się na taką możliwość już teraz – obejrzyj film „Klik ratuje życie”.