Wielkopolskie Innowacje Społeczne
Autyzm relacyjnie
PROJEKT Autyzm relacyjnie. (Re)integracja społeczna dzieci ze spektrum autyzmu mających trudności w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej
Autor: dr Paulina Gołaska
Na czym polega rozwiązanie
Innowacja oferuje szczegółowy opis rocznego programu terapeutycznego (fazy przygotowawczej, wdrożeniowej oraz wspierającej), którego efektem ma być maksymalizacja korzyści płynących z przebywania ucznia ze spektrum autyzmu w klasie (zarówno dla placówki, ale przede wszystkim ucznia i jego rodziny) − dziecko jest gotowe i czerpie z tego radość. Dodatkowo w ramach innowacji wypracowano również opis szkolenia dla nauczycieli-terapeutów relacyjnych.
Komu służy rozwiązanie
Innowacja dedykowana jest uczniom ze spektrum autyzmu mającym trudności w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej. Wspiera nauczycieli-terapeutów w pracy z uczniem ze spektrum i z jego rodziną.
Kto może zastosować rozwiązanie
Przedszkola i szkoły przyjmujące uczniów ze spektrum autyzmu.
Więcej informacji
https://www.inkubatorwins.pl/autyzm-relacyjnie/
Materiały do pobrania