Wielkopolskie Innowacje Społeczne

Autyzm relacyjnie

PROJEKT Autyzm relacyjnie. (Re)integracja społeczna dzieci ze spektrum autyzmu mających trudności w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej

Autor: dr Paulina Gołaska

Na czym polega rozwiązanie

Innowacja oferuje szczegółowy opis rocznego programu terapeutycznego (fazy przygotowawczej, wdrożeniowej oraz wspierającej), którego efektem ma być maksymalizacja korzyści płynących z przebywania ucznia ze spektrum autyzmu w klasie (zarówno dla placówki, ale przede wszystkim ucznia i jego rodziny) − dziecko jest gotowe i czerpie z tego radość. Dodatkowo w ramach innowacji wypracowano również opis szkolenia dla nauczycieli-terapeutów relacyjnych.

Komu służy rozwiązanie

Innowacja dedykowana jest uczniom ze spektrum autyzmu mającym trudności w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej. Wspiera nauczycieli-terapeutów w pracy z uczniem ze spektrum i z jego rodziną.

Kto może zastosować rozwiązanie

Przedszkola i szkoły przyjmujące uczniów ze spektrum autyzmu.

Więcej informacji

https://www.inkubatorwins.pl/autyzm-relacyjnie/

http://wspieranierelacji.pl/

Materiały do pobrania

Publikacja „Autyzm relacyjnie. (Re)integracja społeczna dzieci ze spektrum autyzmu mających trudności w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej”

Logo WINS
Logo SOS Homini