WŁĄCZNIK
INNOWACJI SPOŁECZNYCH
Jak zacząć?
Dla kogo poszukujemy rozwiązań? Oto przykładowe grupy i wybrane problemy społeczne na które możesz zaprojektować rozwiązanie i otrzymać grant na testowanie.
- DZIECI I MŁODZIEŻ
- Młodzież w Ośrodkach Socjoterapii oraz Ośrodkach Wychowawczych (MOSy i MOWy)
- Brak wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego
- Bardzo wysoki wskaźnik ponownych powrotów do placówek
- Brak wsparcia rodzin zgłaszających dziecko do placówki
- Zapobieganie częstemu przepływowi dzieci między placówkami pieczy zastępczej a MOWami i MOSami
- Uzależnienie młodzieży opuszczającej placówki
- Instytucjonalna i rodzinna piecza zastępcza oraz adopcja
- Potrzeba wsparcia młodych matek opuszczających system pieczy
- Potrzeba wsparcia terapeutycznego dla wychowanków
- Potrzeba przygotowania kadry w zakresie przekazywania edukacji seksualnej
- Problem z dostępnością poradnictwa prawnego dla nastoletnich wychowanków
- Potrzeba wspierania procesu usamodzielniania się
- Ryzyko zadłużenia po opuszczeniu pieczy
- Niewystarczające wsparcie dzieci w edukacji
- Potrzeba wzmacniania chłopców w poznawaniu pozytywnego wzorca ojcostwa
- Dzieci cudzoziemskie w pieczy
- Edukacja wspierająca rodziców zastępczych w zakresie FAZ i RAD
- Potrzeba włączania i wzmacniania dalszych krewnych rodzin adopcyjnych w kontakt i opiekę z dziećmi
- Młodzież w Ośrodkach Socjoterapii oraz Ośrodkach Wychowawczych (MOSy i MOWy)
- OSOBY STARSZE
-
-
- potrzeby seniora (samodzielnie gospodarującego) w momencie opuszczenia szpitala po leczeniu
- proces przejścia z aktywności zawodowej na emeryturę, potrzeba narzędzi i usług wspierających osoby starsze w okresie przedemerytalnym
- wykluczenie komunikacyjne osób starszych zamieszkujących obszary wiejskie
-
- OSOBY GŁUCHE I SŁABOSŁYSZCE
-
- doświadczanie przemocy – brak możliwości/ograniczony dostęp do instytucji pomocy
- etyka zawodu tłumacza
- słyszące dzieci niesłyszących rodziców
- zdrowie psychiczne i dostępność do psychoterapii
- trudności komunikacyjne w korzystaniu z opieki zdrowotnej
-
- OSOBY W KRYZYSIE BEZDOMNOŚCI
-
- kobiety – wyzwania w zakresie zdrowia i ubóstwa menstruacyjnego
- dzieci i młodzież w kryzysie bezdomności
-
ORAZ:
- Osoby z niepełnosprawnością ruchową
- Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
- Osoby niewidome i słabowidzące
- Opiekunowie osób z niepełnosprawnościami
- Osoby neuroróżnorodne
- Osoby chorujące przewlekle
- Osoby uzależnione
- Osoby wykluczone społecznie z powodu kryzysu zdrowia psychicznego
- Więźniowie i osoby opuszczające zakłady karne
- Osoby wykluczone społecznie z powodu zadłużenia
- Osoby LGBTQ+
- Osoby z doświadczeniem migracji i uchodźczym
By dobrze rozpocząć pracę nad pomysłem i precyzyjną diagnozą problemu społecznego warto wziąć udział w naszych warsztatach kreatywnych. Do wyboru jedna z dat: 15/16/17 lutego (szczegóły dotyczące rejestracji:https://tiny.pl/9plhs) oraz konsultowania z nami pomysłów telefonicznie lub mailowo (695 214 393; agata.siwek@rops.poznan.pl).
Etapy pracy
Proces pracy nad innowacją rozpoczyna się już od obserwacji i analizy zjawisk społecznych
w najbliższym otoczeniu przez przyszłego innowatora. Droga od prawidłowego zdiagnozowania problemu społecznego i zalążkowego pomysłu na jego rozwiązanie prowadzi aż do gotowej, przetestowanej wersji końcowego produktu.
![logo_over_menu](https://innowacje.rops.poznan.pl/wp-content/uploads/2020/08/logo_over_menu.png)