WŁĄCZNIK
INNOWACJI SPOŁECZNYCH

znajdź innowację - dziewczyna z megafonem

Jak zacząć?

Dla kogo poszukujemy rozwiązań? Oto przykładowe grupy i wybrane problemy społeczne na które możesz zaprojektować rozwiązanie i otrzymać grant na testowanie.

Plakat granty innowacje

  • DZIECI I MŁODZIEŻ 
    • Młodzież w Ośrodkach Socjoterapii oraz Ośrodkach Wychowawczych (MOSy i MOWy)
      • Brak wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego
      • Bardzo wysoki wskaźnik ponownych powrotów do placówek
      • Brak wsparcia rodzin zgłaszających dziecko do placówki
      • Zapobieganie częstemu przepływowi dzieci między placówkami pieczy zastępczej a MOWami i MOSami
      • Uzależnienie młodzieży opuszczającej placówki
    • Instytucjonalna i rodzinna piecza zastępcza oraz adopcja
      • Potrzeba wsparcia młodych matek opuszczających system pieczy
      • Potrzeba wsparcia terapeutycznego dla wychowanków
      • Potrzeba przygotowania kadry w zakresie przekazywania edukacji seksualnej
      • Problem z dostępnością poradnictwa prawnego dla nastoletnich wychowanków
      • Potrzeba wspierania procesu usamodzielniania się
      • Ryzyko zadłużenia po opuszczeniu pieczy
      • Niewystarczające wsparcie dzieci w edukacji
      • Potrzeba wzmacniania chłopców w poznawaniu pozytywnego wzorca ojcostwa
      • Dzieci cudzoziemskie w pieczy
      • Edukacja wspierająca rodziców zastępczych w zakresie FAZ i RAD
      • Potrzeba włączania i wzmacniania dalszych krewnych rodzin adopcyjnych w kontakt i opiekę z dziećmi
  • OSOBY STARSZE
      • potrzeby seniora (samodzielnie gospodarującego) w momencie opuszczenia szpitala po leczeniu
      • proces przejścia z aktywności zawodowej na emeryturę, potrzeba narzędzi i usług wspierających osoby starsze w okresie przedemerytalnym
      • wykluczenie komunikacyjne osób starszych zamieszkujących obszary wiejskie
  • OSOBY GŁUCHE I SŁABOSŁYSZCE
      • doświadczanie przemocy – brak możliwości/ograniczony dostęp do instytucji pomocy
      • etyka zawodu tłumacza
      • słyszące dzieci niesłyszących rodziców
      • zdrowie psychiczne i dostępność do psychoterapii
      • trudności komunikacyjne w korzystaniu z opieki zdrowotnej
  • OSOBY W KRYZYSIE BEZDOMNOŚCI
      • kobiety – wyzwania w zakresie zdrowia i ubóstwa menstruacyjnego
      • dzieci i młodzież w kryzysie bezdomności

ORAZ:

  • Osoby z niepełnosprawnością ruchową
  • Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
  • Osoby niewidome i słabowidzące
  • Opiekunowie osób z niepełnosprawnościami
  • Osoby neuroróżnorodne
  • Osoby chorujące przewlekle
  • Osoby uzależnione
  • Osoby wykluczone społecznie z powodu kryzysu zdrowia psychicznego
  • Więźniowie i osoby opuszczające zakłady karne
  • Osoby wykluczone społecznie z powodu zadłużenia
  • Osoby LGBTQ+
  • Osoby z doświadczeniem migracji i uchodźczym

By dobrze rozpocząć pracę nad pomysłem i precyzyjną diagnozą problemu społecznego warto wziąć udział w naszych warsztatach kreatywnych. Do wyboru jedna z dat: 15/16/17 lutego (szczegóły dotyczące rejestracji:https://tiny.pl/9plhs) oraz konsultowania z nami pomysłów telefonicznie lub mailowo (695 214 393; agata.siwek@rops.poznan.pl).

Etapy pracy

Proces pracy nad innowacją rozpoczyna się już od obserwacji i analizy zjawisk społecznych
w najbliższym otoczeniu przez przyszłego innowatora. Droga od prawidłowego zdiagnozowania problemu społecznego i zalążkowego pomysłu na jego rozwiązanie prowadzi aż do gotowej, przetestowanej wersji końcowego produktu.